den förlorade generationen

Alla, och nu menar jag verkligen alla som är födda 1994 och senare har blivit förstörda av diverse störande moment. De har fått se på fruktansvärt lågkvalitativa barnprogram och har inte lärt sig att uppskatta saker utan tar allt för givet. De har gått i för stora klasser och inte lärt sig något i varken skolan eller från tv. Resten av dagarna har de lekt med skjutvapen och spelat datorspel för idioter och inte Sims som vi fick spela. De har inte fått se på några tecknade disneyfilmer utan allt är animerat. Och Astrid Lindgren är bara att glömma. Trist men sant. Inte undra på att barnen är som de är idag.

 Men den kanske största boven i dramat måste ändå vara Teletubbies. Denna intelligensbefriande skiten, vad fan är det? Fyra tjocka idioter i färgglada dräkter som springer runt på en golfbana av plast med sina saker och leker. Eller gör dem det? Nej det verkar inte ens som om de har någon vidare kommunikation sinsemellan. Vänta! Det kanske kan vara FÖR ATT DE INTE KAN PRATA! I fem myror är fler än fyra elefanter får barn lära sig att prata och här får barn lära sig det enda barn kan en gång till, att gagga och gurgla! OCH VAD ÄR DE FÖRNÅT!? Det framgår inte. Och vad är det med Tinky-Winkys handväska? Vem bryr sig om han är gay eller inte, det är den seriens minsta problem. Och sen bäbisen i solen är ju bara FÖR MYCKET. Den enda som pratar i serien är ett periskop som dyker upp i slutet och säger att det är dags att säga hejdå. Fuck you och hejdå Teletubbies!



Kommentarer
Postat av: född före -94

Jag håller helt klart med, men samtidigt.. fem myror är inriktat på barn som är äldre än vad teletubbies är. Teletubbies är för bäbisar, därför man har en bäbis i solen. Men helt klart högre kvalité när man själv var liten! Fortsätt tyck till om saker! kul o läsa! :)

2009-12-03 @ 12:01:23
Postat av: a-mänd

jag har sjäv erfarenhet av den generationen, på min arbetsplats. just nu jobbat klart och sitter hemma och irriterar mig på dom som beter sig så omoget sen sätter jag mig vid datorn för att läsa din blogg, som alltid vill jag lova! och ser detta bedårande inlägg. Underbart! Saknar dej lovisa<3 puss

2009-12-04 @ 19:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0