det finaste jag sett

Jag finner inga ord för att beskriva ett sånt här mästerverk till dikt som Beata precis gav mig i julklapp så jag låter den tala för sig själv.¨


Här kommer några rader med hemskt meningsfulla ord,
bekännelser och känslor som kräver ett enormt mod.
Jag ska försöka att inte sväva ut alldeles i ironins värld.
Men jag kan inte helt låta bli, du vet ju hur jag är.

Lovisa, lägg ner dina vapen, låt honom inte vänta.
Då slutar han kanske alldeles ensam i någon glänta.
När du sedan är redo har han tappat glimten,
du vet i samma veva som han skaffar flinten.
Nej, nu kastar jag skämten rakt in i brasan,
ni passar rätt bra ihop du och den där trasan.
Tänk alla sömnlösa nätter, nu kan ni snart ligga nära.
Gosa, ligga sked, kyssas och vara allmänt kära


Glöm inte att hälsa killen på det lilla café Nero från mig,
Inget står i vägen, kvittar om han har tjej eller råkar vara gay.
Usch, nu låter jag som Tiger Woods, grov och kåt.
Har inga pengar att erbjuda så jag får dumpa dig från en båt.
Men om jag hade haft pengar hade jag hellre pungat ut några miljader,
legat runt hit och dit, helt normalt, "jag har inte orsakat några skandaler"
Ojdå, nu har jag svävat ut, som så många gånger förr.
Jag går runt helt vilsen, från dörr till dörr.
Vad jag egentligen vill säga dig med denna text,
är att ingen hade haft en chans mot dig i "Next"
Du är något extra, vodkan i min redbull, alldeles underbar!
Kan vi dricka oss redlösa, dumpa Linus och bli ett gammalt gift par?
Inte ens Yoda har kunnat säga vad jag ska göra åt saken,
att jag utan dig kommer känna mig exposed, rädd och naken.



OCH SOM OM INTE DET VAR NOG! (För det hade det verkligen varit.)

Så fick jag denna megafina klockan alltså seriöst jag dog typ. Jag hade liksom gått förbi den i London och kollat på den och sa väl "fan vad nice den klockan var" till Beata och sen gick hon och köpte den! Hur fint är inte det då!?





Kommentarer
Postat av: Jen

Gud så fint! Den klockan är verkligen du :D ;)

2009-12-21 @ 01:21:34
URL: http://yennish.devote.se
Postat av: Frida H

Det var nog det finaste jag någonsin sett!! Hon är en fin kvinna den där Beata!

2009-12-21 @ 10:35:03
Postat av: Jon

Ni är så bra!

Jag är helt galet sommarpepp.

Helt. Sjukt.

.

2009-12-21 @ 15:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0