Partypooper



glädjedödare


livsnjutare


På bilderna ovan kan ni dels se en av mina största idoler och förebilder, Carl Jan Granqvist. Sedan kan man se en riktigt stor partypooper vid namn Gunnel Åkerman. Här är ett utdrag ur en artikel från Expressen som bevisar att jag talar sanning.



I kväll dyker Carl-Jan upp i TV4-programmet ”Förkväll” för att få tips av hälsoexperten Gunnel Åkerman och genomgå ett hälsotest – något han erkänner att han är nervös för.
– Det är naturligtvis lite skakande. I synnerhet eftersom jag precis har varit på en konferens om nordisk mat och ätit mängder av onyttig mat, säger han och skrattar.


Gunnel tar dock inte lika lättsamt på Carl-Jans leverne.
– Som han lever i dag med god mat, gott vin och mycket stillasittande är precis tvärtemot hur han borde leva. Vore jag Carl-Jan skulle jag vara orolig, säger hon och tillägger att mat och motion är det viktigaste för Carl-Jan och personer med liknande besvär att se över.
  – Han borde motionera en halvtimme om dagen – oavsett väder. Och så borde han inte äta upp alla kolhydrater och feta såser på tallriken, säger hon.


Då har jag några frågor till Gunnel.

1) Precisera gärna vad Carl Jan har för besvär, jag har aldrig hört honom klaga över något.
2) Om det har fungerat såhär länge för Carl Jan med såser, kolhydrater och ingen motion så varför inte fortsätta? Om det är något min mor har lärt mig så är det att man inte ska ändra på ett vinnande koncept.
3) Hör du inte själv, Gunnel hur fel denna meningen låter "som han lever i dag med god mat, gott vin och mycket stillasittande är precis tvärtemot hur han borde leva"?

Det betyder nog att Gunnel kommer att leva ett långt liv med äcklig mat, inget vin och mycket motion. Vad roligt för Gunnel!


Kommentarer
Postat av: Frida H

Den där Gunnel verkar vara en bitterfitta..?

2009-12-09 @ 20:17:09
Postat av: Frida H

om du inte uppdaterar snart börjar jag gråta!!

2009-12-10 @ 22:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0