may the force be with you

Igår gav jag och Beata oss ut på stan efter en hård utekväll i tron om att vi inte var ett dugg bakfulla. Vi kände oss snarare kanske inte pigga men funktionella och lite hungriga så vi var ju tvungna att ta oss någonstans. Efter någon timmes julklappshandling (shoppa är ett fult ord) så kände vi att baksmällan började krypa sig på. Ingen nådig sådan heller. McDonald har aldrig kallt på mig som då. Möjligtvis en gång i Paris då fyra dagars oavbrutet baguetteätande började tära på mig. I vilket fall bar det av mot McDonalds och redan i entrén såg jag att det var Star Wars-tema. Eftersom jag alltid hyst en enorm kärlek för detta mästerverk blev jag lite till mig redan där.  

När vi till slut kom fram till kassan beställde Beata två cheeseburgare, en liten pommes och en liten läsk, helt ovetandes om att hon hade beställt innehållet i en Happy Meal och det var också en sådan hon fick. Till den hör ju en leksak och i detta fall fick Beata Yoda. Precis som ”den riktiga ” Yoda är detta också en allvetare! Man kan nämligen ställa en ja och nej-fråga, vilken som helst, till honom och få svar. Det är helt sant! Man bara vänder på honom och då dyker svaret upp i form av en symbol. Det finns fyra olika: Most likely, the force is strong, inquire later och my sources say no. Jag blev väldigt, väldigt avundsjuk på Beata. Till och med så avundsjuk att jag kände att jag kunde visa det. Ett tag övervägde jag till och med att sno en annan Yoda från en utvecklingsstörd man som inte verkade uppskatta/vilja ha den. Som tur väl är tog jag mitt förnuft till fånga och köpte en egen Yoda för 99 pence på vägen ut. Det är ca 11:50 kr och det var de bäst spenderade pengarna i mitt liv!



Från och med denna dag har jag och Beata en varsin Yoda som vi kan rådfråga om det är något som tynger oss. Precis som i Star Wars!


Kommentarer
Postat av: Frida H

Då kan jag passa på att tipsa om att HM har star wars temma och att kill tröjorna på barnavdelningen är jävligt snygga. Exempelvis en långarmad lila tröja med en stor yoda på.

2009-12-13 @ 17:53:08
Postat av: LovisaLovisa

TACK FRIDA! kan jag säga då! Detta ska kollas upp snarast, det hade vart sjukt fint! En annan sak är att du borde komma och hälsa på! :)

2009-12-13 @ 18:54:04
URL: http://nooffence.blogg.se/
Postat av: Frida H

nemas problemas, jag har köpt en till Anton i julklapp, jag är hans personliga stylist you know ;) Schysst att jag inte ens kan stava till tema btw, det kan vara min bakfylla som talar, vi skyller på det. Don't worry, jag söker alla jobb jag hittar i London och jag har t.om önskat mig en biljett till Brighton i julklapp, det du ;)

2009-12-13 @ 20:46:36
Postat av: LovisaLovisa

Det du, det var inte dåligt heller ;) Ska undersöka detta imorn!! kom ihåg att man kan skylla allt på spriten ;)

2009-12-13 @ 23:26:54
URL: http://nooffence.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0