Meningen med livet

Det finns några riktigt stora frågor som mänskligheten har ägnat tiotusentals år att försöka klura ut men utan resultat. För mig är de helt irrelevanta och ni vet säkert vad jag menar. Vad är meningen med livet? Finns Gud? Vad händer efter döden? Und so weiter, und so weiter.

Men jag har funderat på något mycket större. Det är något av det svåraste att förstå och jag tror aldrig att jag kommer få något svar som har en säkerhet på över 15 %. Jag har även försökt få klarhet i detta genom att diskutera det med mina vänner och bekanta. Egentligen är det två frågor i en: 

VARFÖR är allt onyttigt gott
och
VARFÖR är inget nyttigt gott?

Såklart finns det nyttiga saker som är goda och vice versa men inget som är riktigt nyttig är lika gott som något riktigt onyttigt. Kan någon svara mig på varför det är såhär. Nej självklart kan ingen det för det finns inget svar. Det får förbli ett av livets stora olösta mysterier.


Kommentarer
Postat av: Frida Horney

Tänk att få jobba på fabriken som gör refreshers!!

2009-12-02 @ 21:43:00
Postat av: Jen

Jag tycker jordgubbar är lika gott som choklad, faktiskt! Eller... jo jag tror jag tycker det. Men that's just me ;)

2009-12-03 @ 00:03:42
URL: http://yennish.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0