pity

På ett sätt är jag väldigt avundsjuk på Bill Gates och Ingvar Kamprad på grund av deras förmögenhet och att de kan göra precis vad de vill, men på ett sätt tycker jag så jävla synd om dem. Fast de har precis hur mycket pengar som helst så VILL de ändå jobba. Och de är gamla. Särskilt Ingvar, han borde verkligen dra sig tillbaka nu, kanske tända en joint och luta sig tillbaka i sitt schweiziska slott. Men istället åker han till kontoret VARJE DAG och arbetar. Och Bill, han jobbar 20 timmar om dagen ibland för att han tycker det är roligt. Jag fattar att det är hans livsverk men det förblir en gåta för mig varför man ska jobba när man inte måste.








Men det är väl vad man kan förvänta sig av en datanörd och en före detta nazist.





Kommentarer
Postat av: mikl

Jag vill läsa, men jag är för full. Jag vet att du förstår. jag återkommer imorrn. hejhej

2009-12-12 @ 01:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0