spola röken

 Jag skulle vilja uppmana alla att en gång för alla spola röken. Det kanske bästa av allt är om man aldrig börjar röka men för vissa är det ju tyvärr för sent. Så kom igen nu, det är ju helt otroligt onödigt och supersjaskigt att röka. Sjukdomar och sånt bryr jag mig inte om eftersom ju fler rökare som dör, desto bättre tycker jag att det är. Men det är så synd om alla som inte röker och försöker andas. Det luktar jätteilla om inte alla rökare redan visste det. Jag fattar det här med knark, det är kul och liksom mer värt pengarna än en cigarett förmodligen. För vad får man egentligen ut av en cigarett? Jag fattar inte det. Tips till alla miljö/hardcorefestival/supervänster/svåra/alternativa-folk som ALLTID har en cigg hängande ut ur mungipan, kom tillbaka när ni har fimpat.



Jag tänkte även visa en liten kalkylering som visar hur mycket onödiga stålar man köper lungcancer för när man röker istället för att köpa till exempel godis.

Låt oss säga att man röker ett paket om dagen, det blir 18 000 kr varje år
Om man då antar att man sedan 16 års ålder har rökt ett paket om dagen och man har hunnit bli 50 år, då har man visst hunnit röka upp 600 000 kr. Här kommer lite olika förslag på vad man kan köpa på sin 50-årsdag om man inte har rökt i hela sitt liv.

·         Man hade kunnat äta buffén på st Markus vinkällare (rekommenderas varmt för övrigt) varje dag i 6 år.

·         Man hade kunnat få en fin bil och det är ju många (framförallt män) i 50-årsålderna högsta dröm

·         Man hade kunnat åka på en jordenruntresa varje år tills man blev 84

·         Man hade kunnat köpa pizza varje dag i alla år tills man hade fyllt 82

·         Man hade kunnat köpa en Gucciväska, en chihuahua, en päls, ett par Louboutiniskor, en Hervé Levergé-klänning, örhängen från dior, solglasögon från Chanel, en kostym från Michael Kors, ett helt sminkset från Yves Saint Laurent plus en mini Cooper. 

·         Man hade kunnat ha en betjänt i ett år.

·         Man hade kunnat köpa tomt plus hus i Thailand

·         Man hade kunnat köpa 10 714 st. Red Gold från Systemet.

·         Man hade kunnat utöka sin pension med exakt 1000 kr/månad förutsatt att man lever till man blir 100. Lever man bara till 80 blir det 1700 kr/ månad.

·         Och sist men inte minst: Man hade kunnat gå till Harrys fredag och lördag varje vecka i två år och sprutat ut 3000 kronors-champagnen och det mina vänner, det är status det!




Kommentarer
Postat av: herman

det där med foten tyckte jag verkade mest intressant

2009-12-08 @ 22:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0