alexander lukas

Ibland har jag verkligen tur! Jag har nästan alltid tur i spel, i alla fall ofta! Jag har vunnit på lotto, triss och bingolotto och allt sånt. Inte alltid mycket men jag har ändå vunnit 1000 kr på bingolotto, presentkort på massage, så vann jag en bil en helg med full tank en gång så jo, jag vinner en del stora grejer med. Sen får jag alltid yatzy när jag spelar yatzy och ibland flera gånger, om det är i femmor eller sexor och allt annat är fullt så sätter jag det på chansen som jag ändå aldrig brukar behöva. I Monopol brukar tärningarna visa det jag vill och jag får oftast bra chanskort. I skitgubbe brukar jag få tior och tvåor på de hemliga korten. 

Ibland går jag in i affärer och ser saker jag vill ha men som är för dyra. Sen efter en vecka eller två så går jag tillbaka och då är exakt de sakerna på rean. När jag inte kunde komma hem från Hultan så hade Frida en extra plats i bilen. Jag hittar jätteofta pengar på marken och en gång kom det fram en man till mig och sa att han var från tyskland och gav mig en 50-lapp.

Det händer riktigt ofta att det börjar spöregna precis när jag har kommit innanför dörren men den kanske allra bästa saken är när jag är och handlar. Om det är en milslång kö och jag vill dö så öppnar det nästan alltid en ny kassa som jag blir först i, det älskar jag mest. Jennifer brukar säga att jag är förföljd av tur så det kanske är så? Inte vet jag men jag gillar det! 




Kommentarer
Postat av: Jon

Sen så har du turen att vara bäst också

2009-11-24 @ 17:17:42
Postat av: Jen

Ja det är helt otroligt med din tur! Men nu ska jag skriva en sak och när jag skrivit det så ska jag säga "peppar peppar ta i trä" och ta i allt som är av trä i lägenheten: Jag tror min tur har börjat vända. Förr inträffade min tur ENDAST när jag var med dig. Och då var det inte ens tur utan jag hade bara inte sån förbannad otur. Men nu har jag börjat få tur ibland! Såna småsaker som köer och att timea bussen perfekt, men mest med lägenheten. Jag säger som Petter, "vinden har vänt". PEPPAR PEPPAR TA I TRÄ!!

2009-11-26 @ 03:02:29
URL: http://yennish.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0