fest vs festligt

Jag vill gärna börja den här dagen med att hylla alla som är fest. I det lilla ordet fest ryms så väldigt många betydelser som man vet om man är fest. Till de som inte är det, se och lär från bilderna nedan.

Det finns också händeler som är fest, icke att förväxlas med festliga händelser.


Exempel på en festlig händelse:

Min kompis pappa hade för några år sedan köpt en båt som han var himla nöjd med. Det var en träbåt med utombordsmotor. Den åkte han ut till en ö i Karlshamns skärgård. Det var också där båten pajade. Han blev förbannad och sålde båten på plats. EFtersom han befann sig på en ö behöve han ta sig hem så han fick vänta på Arholma 2 innan han kunde åka in till Matvik där bilen med det lånade släpet stod.  Denna händelsen är väldigt festlig men knappast fest.


Exempel på en händelse som är fest:

När Beata skulle ta studenten, dagen innan jag själv skulle göra det, så fick jag en äran att köra hem henne och några vänner från hennes utspark. Eftersom hon gick i skolan i Karlskrona var det också där utsparken ägde rum. Efter utsparken började vi den 6 mil långa färden hem till Karlshamn. När vi hade kommit till Karlskronas utfartsled ville Beata sträcka upp huvudet ur takluckan. Eftersom det var fint väder och hon just tagit studenten såg jag inga hinder för att hon skulle få göra det. Det enda som vi andra i bilen (jag, David, Mikael och Lollo) sa var att hon skulle hålla i sin studentmössa ordentligt. Det gjorde hon inte. Det resulterade i att den flög av och landade vid kanten av den förhållandevis stora utfartsleden från Karlskrona. Skit i den, sa Beata, kör vidare! Det gjorde vi inte utan jag körde av på en avfart, vände och körde tillbaka. Därefter gjorde jag en u-sväng på E22:an och ställde mig intill vägkanten med varningsblinkers på och den något champagnestinna Beata sprang och hämtade sin mössa. Den händelsen är fest!









Kommentarer
Postat av: Lollo

HAHAHAHAHAHA!!!! Den dagen glömmer jag aldrig ;)

2009-11-23 @ 01:23:27
URL: http://louie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0