vår dammsugare suger


När jag var ca 13 år och bodde på Torarpsvägen så pajade det jag då trodde var världens sämsta dammsugare. Den var så jävla kass så jag finner fortfarande inte ord. Den sög inte bra men det värsta av allt var att den inte kunde rulla. Det är verkligen ett stort problem ifall man har en dammsugare på hjul. Den var skogsgrön till råga på allt. Men i vilket fall gick den i alla fall sönder så mamma åkte iväg och köpte en ny dammsugare. Och fan ta mig i helvetet om hon inte köpte en precis likadan, precis lika dålig. Detta har varit lite av en konflikt i vår familj sedan dess.
Jag säger till mamma hur dålig vår dammsugare är.
Hon säger hon att jag ändå aldrig dammsuger.
Då svarar jag att jag skulle gjort det om vår dammsugare inte hade varit så sopig. Und so weiter. 


Men nu har mammas dåliga dammsugare mött sin överman. Den som finns här i Brighton är ett typexempel på en riktigt kass, tung, engelsk dammsugare. Det är en sån man får släpa runt på hela apparaten och som inte borde få ha tillverkats sen 70-talet. Dessutom har den århundradets sämsta uppsugningsförmåga och ljudstyrkan ligger på ca 150 dB.


No offence, dammsugaren of Brighton, men du suger.
INTE!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag läser ju inte bloggar. Men jag får göra ett undantag. Skrattade så jag grät över Mrs Robinson. Stackars er! Fast på ett roligt sätt.

Hoppas vi ses NÄSTA gång jag kommer över och att hon då har avlidit el dylikt!! :)

2009-11-19 @ 16:10:07
Postat av: Jen

Men du vet den röda "snygga(?)" dammsugaren jag hade i min etta i assroom. Jag minns att du sa "en sån vill jag ha" men ärligt.. Jag har faktiskt aldrig hatat en elektrisk uppfinning så mycket som den. Så om du ska köpa en ny, köp inte en sån, för den suger inte heller!

2009-11-21 @ 22:32:01
URL: http://yennish.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0