swedish sarcasm

Det finns tydligen ett begrepp som kallas swedish sarcasm här. Aja visst, tänkte jag. Alla ska alltid generalisera. Sedan kom jag på mina och Davids samtal som kan pågå hur länge som helst fast vi är helt ensamma utan en enda osarkastisk bit. Från början till slut av hela riktiga samtal är det sarkasm non stop. Men sen tänkte jag att det kan ju inte bara vara svenskar. Eller? Jag kan inte ha sådana samtal med alla precis. Men ibland är man ju sarkastisk utan att man tänker på det. Om någon frågar något eller om man ska kommentera något.

Och fan ta mig i helvetet om det inte är en svensk grej för ingen fattar någonting här. Idag ösregnade det och  en kund frågade om hon kunde låna telefonen för att hon inte ville gå hem i regnet, så jag frågade ”vadå, vill du inte gå hem i detta fina vädret?” Varpå hon svarade: nej det regnar ju? och tittade konstigt på mig. Och sedan säger de att det inte är roligt men det är ju för i helvete inte det som är meningen.


Kommentarer
Postat av: Frida H

hahahahahahhhahaahahahahhha vilken trög tant

2010-02-22 @ 22:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0