lite om cricket

Idag har jag kollat pa cricket. Det ar verkligen stort i England! Det ar en blandning mellan baseball och brannboll fast istallet for shorts bar spelarna pyjamas. De har middagsrast och tepaus. Slagmannen missar majoriteten av kasten. Man ska traffa bollen och sla den langt, men inte for langt. Sedan ska man springa mellan tva pinnar for att sa poang. Under den knappa timmen jag har kollat pa denna matchen har slagmannen bara sprungit en enda gang. Han slar med tjejracket. Nar jag jobbade pa Caffe Nero serverade jag en kand englelsk cricketspelare varje dag utan att veta om det. 



Ed Joyce, large americano, soyamilk on the side. Engelsk cricketspelare och professionell tedrickare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0